onsdag den 7. marts 2012

Utluftning nr. 7 - En våt og kjedelig hverdag!

Dag inn og dag ut går jeg og tenker på hvor trøtt jeg er av alt! Trøtt av å stå opp om morgenen, trøtt av å måtte finne noen klær å ha på meg, trøtt av å følge med på den siste mote, trøtt av å studere, trøtt av jobben min, trøtt av å trene, trøtt av å finne ut hva jeg skal spise til middag - listen er lang og den fyller hverdagen. Jeg har et veldig greit og simpelt liv, og det er nettop der problemet ligger - jeg er trøtt av det simple! Kan det bare ikke skje noe stort så jeg endelig føler jeg lever igjen. Det er jo ikke som om jeg ikke har planer med venner. Nå i helgen skal jeg på Latter og se komikameratene med noen venner - og det gleder jeg meg jo selvfølgelig til. Men det gjør ingen forskjell for den trøttende hverdagen, det er bare noen timer og så er det over. Det er ikke som om jeg har lyst eller behov for å rejse eller flytte til et annet land, jeg vil bare det skal skje noe. For leden satt jeg og tenkte på hvordan det ville være dersom jeg ble gravid - hvor mye live mitt ville endre seg. Spørsmålet er jo så om det ville gjøre meg enda mer fysisk trøtt da, men jeg ville i hvert fall få noe å leve for. Det er klart at jeg da måtte omprioritere litt; ikke dra på byn hver helg, droppe shopping på nett (eller kun shoppe babyklær i tilfelle...), ha med matpakke hver dag, ikke planlegge alt mulig med venner hele tiden osv. Jeg sier jo ikke at jeg vil ha barn, jeg er jo tross alt singel og det passer jo over hode ikke der jeg er i livet. Men jeg mangler noe inspirasjon og glede i livet - og det må jeg prøve å finne. Kanskje jeg skal finne meg en ny hobby, eller en ny jobb - jeg trenger til en ny utfordring. Fjerne rutinene og starte med friske ark - det lyder som noe jeg kunne trenge!

Nå sitter jeg jo faktisk på jobb - så kanskje jeg skal våkne opp og gjøre noe litt mer "fornuftig" enn dette...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar