onsdag den 21. marts 2012

Utluftning nr.8: Gjerrig veninne 2

Vet jeg har skrevet om det før, men må bare lufte litt ut om det igjen; jeg har ei veninne som bare er så sykt gjerrig!!! I helgen var jeg med hu på shopping fordi hun ville ha min mening når hun skulle shoppe litt vårmote. Jeg hadde jo ikke penger til å kjøpe noe, så drasset bare etter henne. Hun har arvet en del penger og er litt bortskjemt, så har nok penger for å si det sånn. Men sånn er det jo, at hun kan shoppe i vei og jeg heller får holde meg til klærne fra sist år. Men det er ikke her problemet ligger. Senere på kvelden inviterte hu med hjem til henne for å spise og kose oss. Jeg hadde ikke spist siden frokost, så gleda meg til å få noe god mat og kose oss. Jeg tok med et par øl og da hun hadde sakt hun skulle fikse mat. Det jeg fikk servert var pasta med peste og en hvitløksbaguet. Ikke det mest spennende eller næringsrike maten jeg kunne tenke meg... Men ikke nok med det - utover kvelden som vi skulle kose oss med øllen hadde hu ingen ting å by på utenom et eple. - litt av en lørdagskveld. Det er jo ikke fordi hun ikke har rå til å kjøpe noe godt, men hun er bare så sykt gjerrig!

Et annet eksempel: Typisk til bursdager så bruker jeg sånn 250 kroner på bursdagsgaver. Sist år ga jeg hu et pent innrammet bilde, en kjede og en anton berg sjokolade konfekt pakke. Sist jeg hadde bursdag fikk jeg noe billig undertøy hu hadde kjøpt på H&M. Senere fikk jeg vite av ei venninne at det var noe hun hadde fått til jul som hun ikke kunne bytte...

Jeg vet ikke om jeg skal si noe til hu eller om jeg bare skal fortrenge det?? Ellers har jeg vurdert å svare hu med samme medisin. Kanskje jeg skal invitere hu på mat til helgen og servere frossenpizza med et glass vann:P Nei, det klarer jeg ikke - sånn er jeg bare ikke!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar