tirsdag den 1. maj 2012

Utluftning nr. 12 - Krav om å nyte

Nå som sommeren er ved å komme inn over landet og solen titter frem - så er det nærmest obligatorisk at man skal ut og nyte det pene været. Det er rett og slett et krav at man nyter! Ut på tur, spise ute i hagen, få litt sol og farge på huden og ikke minst nyte det gode været - er nærmest obligatorisk. Det er som når man kommer til en fest og hvor man får beskjed om at nå SKAL du ha det gøy! Men spør du meg, så er det å ha det gøy ikke noe man kan presse på en.

Nå skal det jo ikke lyde som om jeg ikke liker å være ute i det gode været - men jeg vil ikke gå ut bare fordi det er godt vær. Når man kommer hjem fra en lang dag på skolen eller jobben, så er man, i hvert fall jeg meget sliten. Og da vil jeg helst bare ligge på sofaen, se tv, bestille klær fra nettbutikk og få levert takeout på døra. Når jeg så kommer på jobb dagen etter, så har folk en tendens til å legge ut om alt de har gjort i det fine været og spør såklart hva jeg har gjort. Når jeg svarer ærlig og forteller om min innekveld, er det nærmest som om man får noen stygge overraskende blikk. Men spør du meg, så skal man ikke nyte det gode være, bare fordi man kan. Bare fordi man kan gå i parken og grille med noen venner, så skal man ikke gjøre det.

Så min tanke er derfor - nyt fordi du virkelig har lyst og ikke fordi det forventes av deg. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar