fredag den 27. januar 2012

Utluftning nr. 2 - Baksnakking på jobben

Er det noe jeg hater så er det baksnakking. En ting er å snakke profesjonelt om en anden og snakke positivt, men når det er negative kommentarer som fort kan føre til ryktespill går det bare helt sort for meg. En ting er å si at noen har en stygg leggings på seg, det kan man tåle å gøre, men det å krenke noen om deres adferd er noe helt annet. På jobben her om dagen satt ei ved siden av meg og leste gjennom noe en ny ansatt hadde skrevet. Hun synes åpenbart det ikke var bra nok og begynte å fortelle noen andre kollegaer om det. Helt fint at hun synes hun skriver dårlig, men da skal hun henvende seg direkte til vedkommende og ikke starte et rykte på arbejdsplassen! Jenta er jo noe for seg selv og går i de merkeligste dameklær (har lov å fortelle det er for det er jo ingen som aner hvem jeg snakker om), men som person er hun jo bare god. Jeg synes selvfølgelig det er synd på henne da sjefen nå skal snakke med henne om hennes jobb og om hun over hode klarer det! Det er en ting, men fy faen den jenta behøvde jo ikke fortelle det til hele kontoret - da er det jo heller ikke lett å komme inn i miljøet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar